2011. szeptember 2., péntek

Finnül és angolul otthon, egyedül?

Sokat gondolkodtam rajta, hogy belevágjak-e a blogírásba. Aztán úgy döntöttem, miért ne? Legrosszabb esetben lesz egy saját, áttekinthető, online rendszerezett anyagom finn és angol nyelvből. Mert, hogy ez a cél. Vagyis, pontosabban ez: a finn nyelvet a 0-ról társalgási szintre felhozni, az angolt pedig végre tovább lendíteni egy bizonyos szintről, ami már nem kezdő, de még nem haladó. Hogy még izgalmasabb legyen a dolog, nem vagyok időmilliomos, és nincs is több évem erre a projektre, hanem úgy kb. 9-12 hónapom. Vagyis a két nyelv elsajátításával, magabiztos használatával konkrét céljaim vannak, ez pedig eléggé sok motivációt ad a tanuláshoz.
Egyelőre autodidakta módon tanulom mindkét nyelvet, ehhez ma már az internet kiváló terepet nyújt. Míg régebben ezt egy-két könyvből kellett megoldanom, ha új nyelvet akartam megtanulni, ma már a bőség zavarában szenvedek, már ami a nyelvi anyagokat illeti. Be is szereztem jó sok finn nyelvi anyagot, sokat angolul, így egyszerre, párhuzamosan haladhatok a két nyelvvel, és remélem, hogy a finn anyagok kibogarászása közben fejlődik az angolom is.
Nagyon sok inspirációt adott az Öt év öt nyelv blog, melynek rendszeres olvasója vagyok, számos jó ötletet szereztem Bálinttól, a blog írójától. Ebben a blogban nem csupán nyelvtanulási módszereket szeretnék megosztani, hanem napi nyelvleckéket, ötleteket is adni az otthoni nyelvtanuláshoz. Bár egy részük finn lesz, az ötletek minden nyelvre átültethetők :) Emellett több anyagot is szeretnék majd közzétenni a finnekről, ehhez nyújt majd segítséget az internet, a finn nyelvű újságok, sorozatok, filmek, zene és társai. Sajnos a magyar oldalak között nem találtam olyan oldalt, blogot, ami behatóan foglalkozna a finn mindennapokkal, biztos ennek is meg van az oka, van is tippem rá, hogy mi: országos viszonylatban kevesen kerülnek kapcsolatba a finnekkel, és még kevesebben érdeklődnek komolyabban is irántuk. És, hogy mégis miért tervezek megosztani ilyen postokat? Ha másért nem is, hát azért, hogy addig is gyakoroljam a nyelvet, és ismerkedjek a kultúrájukkal, mindennapjaikkal :)
Apropó! Most van a Nyelvparádé Budapesten, a hétvégén én is kilátogatok, hátha elcsípek valamit, amit hasznosíthatok a tanulásom során.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése