2011. szeptember 7., szerda

Gondolattérkép, elmetérkép, avagy a szótanulás egy újabb módszere

Már korábban is találkoztam az említett módszerrel, használni pár hete kezdtem. Jópofa elfoglaltság maga a készítés is, és mivel igen egyedi, így garantált a siker. Sajnos jelenleg fényképezőgép hiányában a saját alkotásom nem tudom itt megjeleníteni, de álljon itt egy jó kis példa a google-nak köszönhetően:
A mind map lényege a szabad asszociáció. A középső fő buborékba írunk egy kifejezést, majd abból kiindulva 3, 4, 5 stb. fő témát indítunk el vastagabb "idegpályákon", vagyis vonalakon, melyekből szabadon húzgáljuk tovább a kisebb vonalakat az eszünkbe jutó kifejezésekkel, szavakkal. Például az egyik térképem középpontjában a vidék szó áll, melyből négy fő ág vezet kifelé: erdő, falu, mezőgazdaság, kirándulás. Ezeket pedig további elemekre bontottam, és esetenként eléggé elvont, a témához nem kapcsolódó szavakkal fejeztem be (pl. a falu- templom- temető- házasság- válás- statisztika- pap- mise- vallási ünnepek stb.). Nálam fontos szerepet kaptak a színek, apró kis rajzok, míg a számokat pl. kerülöm. A rajz készítése kicsit időigényes, mivel először a vázlatot magyarul készítem, de a végső, színes-szagos-ábrás rajzon már csak és kizárólag finn szavak szerepelnek. A jelentés azonosításában segítenek a színek és a pici rajzok, melyek már csak azért is maradnak meg maradandóan, mert nem vagyok egy rajztehetség, és így egyedi, sokszor vicces kis ábrák készülnek :D A lényeg a vizualitás. Tanulni az elmetérképet nem kell, elég, ha néha átnézem (pl. lefekvés előtt), mivel a saját gondolatmenetem alapján készült, így garantáltan személyes és hatásos módszer. Megyek is, rajzolok egy újabb térképet :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése