2011. szeptember 28., szerda

Új szerzemények a finn tanuláshoz

Mostanában nem sok időm volt a nyelvtanulással foglalkozni, rögtön bele is estem abba a hibába, amit nem lenne szabad egy nyelvtanulónak sem elkövetni: egyáltalán nem haladtam a két nyelvvel. Na, egy-két cikket azért elolvastam angolul és finnül is, de ennyi. Viszont ez holnaptól megváltozik, el is készítem ma egy hétre előre az időtervet, remélem, beválik, és tudom tartani is.
A múlt héten viszont beszereztem egy finn-magyar diákszótárt és egy finn társalgási zsebkönyvet, mindkettőt jó szívvel tudom ajánlani. Utóbbi rengeteg hasznos kifejezést tartalmaz témakörönként csoportosítva, illetve az elején egy kis nyelvtani összefoglaló is van. Előbbiből csak finn-magyar változat létezik, de igazából az a lényeg. Olcsóbb, mint a Papp-féle szótár (kb. fele annyiba kerül), és számos modern szót, kifejezést is tartalmaz, viszont kevesebb van benne ezekből. De azért 25ezer szóval már egész jól lehet boldogulni :) Nekem nagyon tetszik, nem bántam meg, hogy megvettem, gyakran forgatom, nézegetem. Egyenlőre nem érzem szükségét a magyar-finn (Papp) szótár beszerzésének, ha ez megváltozna, már láttam leárazva a neten. De igazából nem olyan fontos, mivel nem az a célom, hogy magyarról fordítsak finnre. Egynyelvű szótár is jó lenne, egyelőre nem találtam, de keresem tovább (bár még nem sürgős)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése