2011. szeptember 4., vasárnap

Vezetés és a finnek

Sokan mondják, hogy a finnek ösztönösen jó sofőrök. Igaz, ami igaz, több rali-világbajnokot adott ez a relatíve kis népességű ország, mint bármelyik másik, ám ezért keményen meg is dolgoznak. A finnek elég korán kezdik az autóvezetés tanulását, és a megszerzett jogosítvány 70 (!) éves korukig érvényes. A teljes értékű vezetői igazolványt 3 év után kapják meg, eddigre már túl kell esni számos oktatáson és technikai képzésen (csak viszonyításképpen: a magyar vezetői engedélyt 3 hónap alatt is meg lehet szerezni). Az ország közlekedési morálja igen magas, a őrültködést ki lehet élni a számos, amatőröknek rendezett, "filléres" autóverseny bármelyikén. Van például olyan verseny, ahol meg kell határozni az autó értékét előre, és ha valaki a verseny után meg akarja venni, el kell neki adni. Ez azért jó, mert megakadályozza a szponzorok és a túlzó mértékű technika beáramlását ebbe a szakágba. Igaz itt nem is Mika Häkkinen vagy Tommi Mäkinen versenyzik, hanem az anyukáktól, öreg bácsiktól és fiataloktól kezdve mindenki, aki érez magában erre habitust. Ha már felvetődött Häkkinen neve, számomra ott halt meg a Forma-1, amikor ő visszavonult ettől a sportágtól. Még a mittudoménhányszoros világbajnok, Schumacher is Häkkinent emelte ki, mint igazi riválist. Mika-ról van még egy vicces kis történet: az egyik interjúban, amit adott, a riporter hosszú és összetett kérdésére azt válaszolta: igen. Ez is olyan tipikus finn dolog.

Turán Frigyesék is volta kint a 2011-es finn ralin, annak ellenére hogy ez volt az első versenyük ebben az országban, igen szépen mentek.

Kiváncsian várom miféle motorsport útjába sodródom Finnországban, infantilis énem nem titkolt vágya, -sok egyéb mellett-, kicsit autóversenyezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése