2012. október 21., vasárnap

Egyszerű nyelvtanulási módszer képek segítségével

Szerintem az eddig általam leírtakkal nagy titkokat nem árultam el senkinek, de nem is ez volt a célom. A spanyol viaszt már sokan feltalálták előttem, inkább csak azt szeretném, ha e blog keretein belül össze lennének foglalva olyan ötletek, tippek és módszerek, melyeket mindenki beépíthet a tanulási folyamatába. Többször gondoltam rá egyébként, hogy felfüggesztem a blogot, mert végül is mi értelme, időm is kevés, meg amúgy is. De mikor épp ezen agyalok, mindig jön egy e-mail, amiben valaki leírja, hogy talált számára hasznosítható ötleteket, és amúgy jó a blog, csak így tovább. Úgyhogy egyelőre nem adom fel, mérhetetlenül kevés időm ellenére álljon itt egy újabb poszt. Aztán megyek vissza dánt és angolt tanulni, hogy legyen miről írni :)
Na szóval, akkor. Csapjunk a képek közé. Nem tudom, próbálta-e már valaki a következőt, én igen, és jónak tartottam. Persze ez leginkább kezdő szinten működik, én a dán tanulás során szoktam alkalmazni ezt a módszert. Vegyük alapul például ezt a képet:

Ránézésre semmi extra, mégis sokat lehet belőle tanulni. Fogjunk egy darab papírt, és írjunk fel minél több IGÉT a képről. Haladóknak mehet angolul, aztán lehet fordítani a célnyelvre. Aki "csak" angolul tanul, annak is értelemszerű a feladat szerintem. Tehát a lehető legtöbb igét gyűjtsük össze, majd fordítás után ALKOSSUNK MONDATOKAT a kiszótárazott szavakkal. A legjobb az lenne, ha a szavak jelentésénél megnéznénk azt is, hogy milyen kifejezések léteznek ezekkel kapcsolatban, és egy füst alatt azok is mennének a papírunkra. Később persze mindenből KÖTELEZŐ szókártyákat gyártani. Ezt gondolom nem is kell mondanom, igaz? :) 
Vagy nézzük mondjuk ezt a képet: 
A feladat: minél több főnevet, tárgyat gyűjteni, mondatokba foglalni, hangosan (ha egyedül tanulunk, akkor is) kimondani, esetleg leírni (hogy valaki, aki okosabb nálunk, lektorálhassa a későbbiek során). Itt is kötelező a szótárhasználat és a szókártya gyártás. Ne felejtsük el főneveknél kiírni az esetleges névelőket, többesszámokat (dán, német és társai esetén), később hálásak leszünk magunknak, hogy nem spóroltuk le azt a plusz kis időt. Komolyan mondom, én pl. a mai napig emlékszem ennek köszönhetően egy rakás német főnév egyes-, többesszámára, névelőjére...
De ugyanez mehet melléknevek, határozószók és még sorolhatnám, mik gyűjtögetésének céljából. Haladóknak is jó a feladat szerintem, mert ugye, mint tudjuk, nyelvvizsga feladat egy képről beszélni. Tehát ha mondjuk én már ismerem a képen látható összes szót, akkor viszont lehet gyűjtögetni kifejezéseket. És beszélni, beszélni, beszélni. 
A net tele van nyelvtanulók számára ügyesen hasznosítható dolgokkal, tessék használni, google a barátunk! De tényleg (mondjuk a google fordítót azért hanyagoljuk, ha hitelesek szeretnénk maradni). Millió képet találhatunk, melyeket beépíthetünk a tanulási folyamatunkba. Hajrá, és ha van a témához fűződő ötlet, vélemény...várom szeretettel :)
Ja, és itt egy remek oldal, ahonnan én pl. háttereket töltögetek, de sok jó kép van fent, amelyeket használhatunk gyakorláshoz: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése