2012. május 8., kedd

Gondolattérkép a gyakorlatban

Mivel sokan olvastátok a gondolattérképről szóló bejegyzésemet, gondoltam teszek fel néhány képet az általam készítettekről. A mindmap/emléktérkép az egyik kedvenc módszerem, bár tény, hogy időigényes az elkészítése, de szerintem minden percét megéri :) Én először vázlatosan szoktam elkészíteni, hiszen a gyors asszociáció a lényeg. Tehát először fogok egy üres lapot, középre felírom a kifejezést, amiből kiindulok, és csak húzgálom a vonalakat, írom a szavakat, amik eszembe jutnak és szerintem egymásból következnek. A színes rajzot ez alapján készítem el. Mivel minden ember más, mindenkinek eltérő dolgok jutnak eszébe azonos kifejezésekről, így a gondolattérképek egyéniek, egyediek lesznek.
Az alábbiakat én a finn tanulásomhoz készítettem. Nem vagyok túl jó rajzból, de a célnak megfelel, és a kis rajzok garantáltan segítettek abban, hogy az egyes kifejezések, szavak az agyamba égjenek :) Vizuális típus vagyok, így nekem a színek, rajzok, formák mindig segítenek.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése