2012. május 4., péntek

Váratlan utazás

Az életemben- és ez által a blogéban is- váratlan fordulatok, események történtek az elmúlt hetekben. Ez kihat a blogra is, hiszen erősen érinti a nyelvtanulásomat.
Alig 10 nap múlva ugyanis Dániába költözöm, és mondanom sem kell, ez azt jelenti, hogy dánul fogok tanulni. Új nyelv, új kihívások, ez nekem való feladat lesz :) Ennek fényében már be is szereztem néhány dán nyelvkönyvet. Mivel a magyar választék szinte egyenlő a nullával, így egyszerűen angolul íródott könyveket, hanganyagokat gyűjtöttem be, így legalább az angolom is fejlődik. Dán-magyar szótárt nem igazán találtam, úgyhogy majd a helyszínen tervezek beszerezni angol-dán, dán-angol szótárt a könyvtárból. A kreativitás ez esetben elengedhetetlen lesz :)

A nyelv elsajátításában segítségemre lesz egy helyi nyelviskola, illetve egy dán család három kisgyermekkel. Ennél jobb közeget el sem tudnék képzelni, nyelvi környezetben fejlődik igazán az ember, a mindennapok nyelvének elsajátítása szerintem így a legkézenfekvőbb. Az angolom is jobb lesz, mert értelemszerűen kezdetben főként azt fogom használni közvetítő nyelvként. Már most, a napokban is éreztem jelentős fejlődést, hiszen sok e-mailt váltottunk, és a rettegett skype-beszélgetés is simán zajlott :) Aggodalomra tehát nincs ok, külföldön eladni már nem tudnának :D 
Egy éles váltással tehát új fordulatot viszek a blog életébe, a finn pedig egyelőre talonba kerül, de a tervek szerint csupán átmenetileg fog szünetelni, vannak még elképzeléseim a finn nyelvet illetően. Egyelőre azonban tovább folytatódik az angol projekt, a terv egy felsőfokú nyelvvizsga egy éven belül, illetve elkezdődik a dán projekt, amit szeretnék egy év alatt középhaladó szintre fejleszteni. Nagy célok, de szerintem érdemes magasabbra tenni a lécet :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése